Project Description

10 sprytnych sposobów na zdobycie kodów rabatowych

Jak płacić mniej za zakupy? To pytanie zadaje sobie codziennie chyba każdy z nas. Pytanie to staje się szczególnie aktualne w miesiącach większych wydatków, czyli np. w okolicy Świąt czy też wakacji. Dobrym sposobem na redukowanie wysokości rachunków są kody i vouchery rabatowe na zakupy. A w tym artykule poznasz 10 sprawdzonych sposobów jak je zdobyć. Sposób nr 10 to naprawdę wyrafinowana sztuczka!

[Średnia głosów: 4.9]
10 sprytnych sposobów na zdobycie kodów rabatowych

1. Sprawdź paragon

Kiedy robisz zakupy w popularnych dyskontach, zapewne często zostawiasz paragon przy kasie lub odruchowo wyrzucasz go tuż po wyjściu ze sklepu. Błąd! Wiele sieci handlowych (np. Kaufland, Biedronka, Netto) chcąc zachęcić klientów do kolejnych zakupów drukuje na paragonie kody ze specjalnymi zniżkami. Warto zatem rzucić okiem na ten kawałek papieru przed wyrzuceniem go do śmieci. Specjalne oferty zwykle znajduję się na samym dole lub na dodrukowanym osobnym świstku dołączonym do paragonu.

2. Gazetki ofertowe

Innym popularnym miejscem, w którym publikowane są kody i vouchery zniżkowe są gazetki promocyjne, które znajdziemy przy wejściu do sklepu lub w naszych skrzynkach pocztowych. Często ilość gazetek pakowanych do skrzynki potrafi być wkurzająca, szczególnie kiedy dotyczą asortymentu, którym kompletnie nie jesteśmy zainteresowani. Jednak niektóre z nich mogą zawierać prawdziwe perełki i pozwolą Ci zaoszczędzić sporo cennych złotówek.

3. Karty zakupowe

Karta Biedronka, Lidl, Auchan, Leroy Merlin, Decathlon – to tylko kilka przykładów kart, które możesz za darmo wyrobić. Zrobisz to w kilka minut w punkcie obsługi klienta lub przy kasie (w zależności od sklepu). Warto to zrobić, szczególnie jeżeli sklepy danej sieci odwiedzasz regularnie. Ich posiadanie wiąże się z pewnymi korzyściami, z których najważniejszą jest otrzymywanie rabatów niedostępnych dla innych klientów.

4. Rabaty publikowane na stronach internetowych

Sklepy internetowe wprost lubują się w oferowaniu kodów zniżkowych. Dlatego kiedy masz zamiar coś kupić w danym sklepie internetowym, to koniecznie przejrzyj banery wyświetlane na stronie głównej oraz zakładki typu „Promocje” czy też „Oferty specjalne”. Zwykle w tych miejscach kryją się informacje o tym jakie oferty specjalne oferuje dany sklep. Czasem znajdziesz tam kod, który należy wpisać w koszyku, aby cieszyć się z ekstra rabatu.

5. Zapis na newsletter

Kolejną popularną praktyką stosowaną przez sklepy internetowe jest przesyłanie kodów zniżkowych jako nagrodę za zapisanie się na ich newslettera. Zwykle są to kody możliwe do wykorzystania na zakupy o ustalonej kwocie minimalnej oraz na produkty nieprzecenione. Warto jednak na tą ofertę zerknąć, bo może akurat produkt, który masz zamiar nabyć spełnia te warunki.

Bonus! Nie lubisz otrzymywać wiadomości reklamowych? Hmm można temu zaradzić. Po prostu zapisz się na newsletter, odbierz zniżkę i od razu się z niego wypisz. Zastanów się jednak czy nie warto pozostać subskrybentem danego newslettera przynajmniej przez jakiś czas, aby poobserwować czy jest ciekawy i będą napływać kolejne oferty godne uwagi.

6. Aplikacje

Rosnąca popularność aplikacji internetowych sprawiła, że stają się one także coraz bardziej użyteczne. Za ich pośrednictwem możesz np. przejrzeć historię swoich zakupów, zamówić jedzenie do domu, zapłacić za nie, ale też skorzystać z dedykowanych zniżek. W ostatnim czasie rekordy popularności bije np. aplikacja mobilna Żabki czyli żappka (swoją drogą genialnie skonstruowana nazwa!). Nic dziwnego, bowiem ilość przydatnego contentu jest w niej naprawdę imponująca. Podobnych apek jest jednak oczywiście dużo więcej. Lubisz czasem oszamać coś na mieście? Koniecznie pobierz aplikacje KFC, McDonald’s czy też innych ulubionych sieci. Świat aplikacji internetowych z całą pewnością będzie się dynamicznie rozwijał, więc warto mieć rękę na pulsie.

7. Zniżki dla seniorów, dużych rodzin, studentów itp.

Bardzo wiele punktów sprzedażowych obniża ceny dla wyselekcjonowanych grup społecznych. Jeżeli jesteś lub byłeś studentem, to zapewne dobrze pamiętasz ile benefitów niosło ze sobą posiadanie legitymacji studenckiej. Są to np. zniżki na środki transportu, bilety do kina, wstępy do obiektów kultury, w restauracjach czy też punktach usługowych. Podobnie działa to dla wielu innych grup społecznych, takich jak np. emeryci, inwalidzi czy też duże rodziny (wtedy koniecznie wyrób sobie Kartę Dużej Rodziny). Korzystając z przysługujących zniżek można zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy. Grunt to posiadanie przy sobie dokumentu, który potwierdzi, że dana zniżka faktycznie Ci się należy.

8. Kluby i zrzeszenia

Ekskluzywne kody rabatowe oferowane są także członkom rozmaitych klubów i zrzeszeń. Wynika to z faktu, że przy odpowiedniej wielkości danej społeczności, punkt handlowy może liczyć na większe obroty handlowe. Przykładem może być tu klub zakupowy dla klientów banków Crédit Agricole czy ING. Banki te udostępniają swoim klientom zniżki na oferty w partnerskich sklepach.

9. Programy lojalnościowe

Niektóre sieci handlowe wynagradzają ofertami specjalnymi klientów, którzy regularnie robią w nich zakupy. I tak np. za 5 czy też 10 zakup w danej sieci (jak np. w programie lojalnościowym Media Markt) otrzymasz voucher zniżkowy na kolejny zakup.

10. Porzucony koszyk

Ta technika na zdobycie rabatu zadziała tylko w niektórych sklepach internetowych, ale jest naprawdę godna wypróbowania. Następnym razem, gdy będziesz robić zakupy online, wybierz produkty, które chcesz kupić i dodaj je do koszyka. Następnie przejdź przez kolejne kroki zakupowe aż do kasy, ale nie sfinalizuj transakcji tylko… zamknij okno przeglądarki i poczekaj. W branży e-commerce takie zachowanie klienta nazywa się „porzuconym koszykiem” i doprowadza sprzedawców internetowych do szaleństwa! Z ich perspektywy klient wybrał już ich produkty, przeszedł z nimi do kasy, ale z jakiegoś powodu nie dokończył zakupów na ostatniej prostej. Zatem aby zachęcić kupującego do powrotu i dokończenia zakupów, niektórzy sprzedawcy automatycznie wysyłają kupony zniżkowe na e-mail takiego klienta. Czasem kupon rabatowy pojawi się bezpośrednio na Twoim ekranie, kiedy zbliżysz kursor myszy do krzyżyka zamykającego okno przeglądarki.

Ważne!

Aby móc skorzystać z tej techniki musisz mieć założone konto w danym sklepie internetowym i być na nim zalogowanym. Przy zakładaniu konta wyraź też zgodę na otrzymywanie wiadomości marketingowych. Tylko w ten sposób sprzedawca będzie znał Twój adres e-mail, na który może wysłać informację o specjalnej zniżce.

Nowe posty na blogu