10 sposobów na skuteczną promocję konkursu

Jeśli prowadzisz swój biznes w internecie, to z pewnością masz świadomość faktu, jak trudno jest się przebić ze swoją ofertą na tle konkurencji. Większość narzędzi marketingu mix generuje wysokie koszty, a ich zwrot z inwestycji często daleki jest od oczekiwań. Z tego powodu powinieneś rozważyć dodanie konkursu lub loterii do swojego arsenału w walce o skuteczne przykucie uwagi klienta. To skuteczny kanał marketingowy, który pomaga rozwijać firmę, generować więcej potencjalnych klientów, promować markę i zwiększać sprzedaż. Jeżeli już to zrobisz, to pozostaje zadbać aby trafić ze swoim konkursem do szerokiej gamy odbiorców. Jak to zrobić? Dowiesz się poniżej.

10 metod na rozreklamowanie konkursu lub promocji

Konkurs o podstawowej strukturze jest łatwy i niedrogi do przeprowadzenia, a jeśli zostanie skonstruowany prawidłowo to korzyści są znacznie większe niż w przypadku wielu innych metod marketingowych. Z jednej akcji promocyjnej możesz zanotować wzrost liczby subskrybentów e-mail, nowych klientów, sprzedaży, liczby obserwujących na platformach social media, niż mógłbyś przypuszczać. A to w prostej linii przekłada się na wzrost świadomości marki.

Wiele firm uważa, że ​​oddając kilka swoich produktów za darmo, automatycznie mają zagwarantowany sukces marketingowy. Niestety (albo stety) nie jest to aż tak proste. Żeby konkurs zadziałał zgodnie z zamierzeniami, trzeba przeprowadzić go z należytą rozwagą.

Dobre zaplanowanie i organizacja konkursu lub loterii to fundament, ale będziesz potrzebować solidnego planu marketingowego jeśli naprawdę chcesz osiągnąć swoje cele. I na tym elemencie skupimy się w tym artykule.

Oto 10 sprawdzonych sposobów promowania konkursów, loterii i promocji, które przyniosły realne, wymierne rezultaty marketerom, którzy je stosowali.

1. Post na blogu

Jeżeli Twoja firma prowadzi blog, to koniecznie zamieszczaj na nim posty o swoich akcjach promocyjnych. To świetny sposób, aby poinformować swoich obecnych i potencjalnych klientów, że prowadzisz konkurs. Twój post powinien zawierać krótki opis promocji, jak wziąć udział, jakie są nagrody i kiedy się kończy? Odniesiesz dodatkowe korzyści, jeśli potrafisz określić, dlaczego wygrana w loterii może poprawić życie czytelnika. Posty o konkursach cechuje wysoka klikalność i zaangażowanie odwiedzających, zatem wykorzystaj swój blog do tego celu.

A co jeżeli Twoja firma nie prowadzi własnego bloga? Skorzystaj z blogów cudzych! Większość blogerów i serwisów internetowych (fajnekonkursy.pl także) jest otwartych na tego typu współpracę i po ustaleniu warunków chętnie zamieści informacje o Twoim konkursie na swojej stronie.

2. Link ze strony głównej

Utwórz przykuwający uwagę baner lub napisz zajawkę o konkursie na stronie głównej swojego serwisu, która będzie linkowała bezpośrednio do strony konkursu. Pamiętaj, że strona główna większości serwisów internetowych pełni funkcję podobną jak przedpokój w domu – stąd można najłatwiej przejść do pozostałych pomieszczeń. Nie zapomnij zatem, aby utworzyć przejście prowadzące bezpośrednio do Twojego konkursu.

3. Newsletter

Koniecznie wyślij newsletter z informacją o konkursie do swojej bazy subskrybentów. Oczywiście powinni oni wcześniej wyrazić zgodę na otrzymywanie od Ciebie e-maili o charakterze reklamowym. Nie zapomnij podlinkować wiadomości, aby osoba, która ją otworzy, mogła bez problemu przejść od razu na stronę konkursu.

4. Agregatory konkursów

Jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie dużej ilości ruchu do swoich konkursów i loterii jest zamieszczenie eksponowanej informacji na ich temat w miejscach, które odwiedza wiele osób szukając właśnie takich informacji. Takimi miejscami są np. agregatory konkursów internetowych, z Fajnekonkursy.pl na czele. Zgłoszenie konkursu odbywa się w łatwy sposób i można wybierać między pakietami bezpłatnymi i premium, w zależności od potrzeb. Więcej informacji jak zgłosić konkurs do publikacji w naszym serwisie znajdziesz tu: zgłoś konkurs do publikacji

5. Post na Facebooku

Napisz post promujący Twój konkurs promocyjny na swoim firmowym profilu na Facebooku. W tym celu:

  • Stwórz ładną grafikę z dobrze wyeksponowaną nagrodą, która skutecznie przyciągnie uwagę
  • Napisz krótki opis, informujący o tym, co można wygrać i jakie są zasady konkursu.
  • Na koniec umieść w poście link kierujący bezpośrednio do strony konkursowej.

Następnie opublikowany już post konkursowy możesz udostępnić na swojej tablicy prywatnej z prośbą o sharowanie przez znajomych. Jeżeli masz wystarczająco pojemny budżet marketingowy, to możesz także wykupić płatne promowanie postu na Facebooku. Pamiętaj jednak, aby poświęcić nieco czasu na dobre określenie grup docelowych swojej jednostki reklamowej, aby budżet był wykorzystywany w efektywny sposób.

Podobne zabiegi dobrze jest wykonać także na innych platformach social media jak Instagram czy Twitter.

6. Google Ads

Jeśli zaplanowałeś budżet na promocję loterii, korzystanie z Google Ads może być kolejnym skutecznym sposobem dotarcia do idealnych grup docelowych. Konfigurator reklam Google Ads pozwala kierować reklamy na określone słowa kluczowe, których ludzie faktycznie szukają, a następnie wyświetlać promocję w wynikach wyszukiwania Google.

7. Promocje wideo

Dzięki szybkiemu rozwojowi technologii, dziś można wyprodukować niezłej jakości filmik, który będzie nadawał się do publikacji nawet na smartfonie ze średniej półki. Warto poświęcić nieco czasu na stworzenie klipu wideo do promowania konkursu lub loterii, a następnie opublikować go w swojej witrynie lub np. na YouTube. Dobrym punktem wyjścia może być stworzenie krótkiego klipu wideo pokazującego nagrody, które można wygrać.

8. Informacja w koszyku sklepu internetowego

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to dodanie informacji o akcji promocyjnej przy opisie produktu lub w koszyku sklepu może być świetnym sposobem na zebranie zgłoszeń. Ludzie, którzy już coś od Ciebie kupili lub dopiero chcą to zrobić, najprawdopodobniej ucieszą się, mając szansę przy okazji coś wygrać. Może to być dla nich także silna zachęta, aby nie porzucać koszyka i sfinalizować zakupy. Dwie korzyści w jednym!

9. Ulotka w paczce

Jeśli wysyłasz fizyczne produkty do klientów, świetnym sposobem, aby zachęcić ludzi do udziału w loterii, jest wrzucenie do każdej paczki ulotki z informacją, że mają szansę wziąć udział w promocji. Pamiętaj, że jeżeli ktoś już raz coś od Ciebie kupił i jest z zakupu zadowolony, to masz dużo większe szanse na skłonienie go do ponownych zakupów, niż pozyskując zupełnie nowego klienta. Warto więc, dbać o poziom zadowolenia swoich klientów, a ciekawy konkurs może być przy tym bardzo pomocny.

10. Kolaboracja z inną firmą

Współpraca z inną firmą przy realizacji konkursu to świetny sposób na zaoferowanie większej liczby nagród i zwiększenie zasięgów. Dotrzyj do firm, które są związane z Twoją niszą, ale nie są Twoimi bezpośrednimi konkurentami, i zapytaj, czy byliby zainteresowani zaoferowaniem swoich produktów jako nagrody w Twoim konkursie. W zamian zaoferuj dobrą ekspozycję ich znaku firmowego i dodanie linku do ich strony internetowej. W takiej sytuacji będziecie mieli wspólny interes, aby jak najszerzej rozreklamować konkurs!