Marnujesz czas biorąc udział w tych konkursach

Generalna konkursowa zasada mówi, że jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na wygraną, to powinieneś brać udział w jak największej liczbie konkursów. Jest to prawda, pod warunkiem, że bierzesz udział w akcjach, w których w ogóle masz realną szansę coś wygrać. Jeśli nie, to lepiej je omijać. A z tego artykułu dowiesz się, jak rozpoznać konkursy i loterie, w których Twój udział będzie tylko stratą czasu. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse, żeby wygrywać częściej i więcej.

Marnujesz czas biorąc udział w tych konkursach baner

Regularny udział w konkursach wymaga od uczestnika przede wszystkim poświęcenia sporej ilości czasu. Dlatego tak ważne jest, aby dokonywać dobrej i sprawnej selekcji konkursów i loterii, które pojawiają się praktycznie każdego dnia. Poniżej znajdziesz 6 podpowiedzi, które pozwolą Ci zaoszczędzić w tym procesie zbędnego zaangażowania, energii i ewentualnych rozczarowań. Ten artykuł sprawi, że Twoja biegłość poruszania się po konkursowych świecie wejdzie na wyższy poziom!

1. Nie jesteś uprawniony do udziału

Każda rzetelnie prowadzona akcja promocyjna ma ściśle określone zasady uczestnictwa opisane w regulaminie. Znajdziesz tam m.in. punkt dotyczący tego, kto może brać w niej udział. Zdecydowana większość organizatorów konkursów i loterii stosuje politykę otwartych drzwi, nie wpisując zbyt wielu ograniczeń. Niemniej jakieś prawie zawsze są zapisane.

Najczęściej występujące ograniczenia to:

  • geograficzne – uczestnicy muszą mieszkać na terytorium Polski lub w jeszcze ściślej określonym obszarze (np. w konkretnym mieście)
  • wiekowe – najczęściej spotykanym limitem jest próg pełnoletności, ale są też konkursy skierowane do jeszcze bardziej zawężonych grup wiekowych np. do dzieci lub seniorów
  • zawodowe – większość organizatorów wyklucza z udziału w zabawie pracowników (wraz z rodzinami) swoich oraz firm powiązanych, aby nie budzić podejrzeć o stronniczość przy wyborze zwycięzców
  • pod kątem umiejętności – konkursy plastyczne, literackie czy też fotograficzne często dzielą się na te skierowane do amatorów oraz zawodowców
  • pod kątem zgłaszanych pracy – powszechnym regulaminowym zapisem jest wykluczenie z konkursów prac, które były już wcześniej nagradzane lub publikowane

To tylko część z najczęściej spotykanych ograniczeń, które mogą zdyskwalifikować Twoją kandydaturę i pozbawić Cię szans na zdobycie nagrody. Koniecznie zapoznaj się z nimi przed zgłoszeniem do zabawy, która Cię zainteresowała.

2. Nagrody, które kompletnie Cię nie interesują

Część osób, które biorą udział w wielu konkursach, często zapomina o tym co jest wisienką na torcie każdego konkursu – o analizie nagród. Nie ma sensu brać udziału w konkursie, w którym nagrody nie są dla Ciebie łakomym kąskiem. Jeżeli więc, nie lubisz czytać książek, to pewnie 90% konkursów organizowanych przez księgarnie nie będzie dla Ciebie atrakcyjna itd.

Pewnym obejściem tej sytuacji jest sprzedawanie wygranych gadżetów. Tu jednak pewną niedogodnością może być fakt, że musisz poświęcić na to dodatkowy czas oraz zaoferować cenę na tyle atrakcyjną, żeby ktoś wybrał Twoją ofertę. A po drodze jeszcze Allegro czy OLX wykroi z tej ceny swoją działkę. Zawsze to jednak lepsze rozwiązanie niż rzucenie w kąt nagrody, która Ci się do niczego nie przyda.

Musisz mieć jednak też na uwadze, że trafiają się nagrody, które są praktycznie niesprzedawalne (jak np. bezpłatne wypożyczenie dla zwycięzcy konkursu samochodu na weekend). Wtedy już odpada Ci ostatni sensowny argument, żeby do takiego konkursu się zgłaszać.

3. Konkurs jest scamem

Sytuacją gorszą od wygrania nagrody, która Ci się nie podoba, jest udział w internetowych scamach, czyli konkursach, w których nie wygrywa nikt, a służą jedynie do podbijania zasięgów lub zbierania danych osobowych. Od takich akcji trzymaj się tak daleko, jak tylko możesz! O tym jak sprawnie je identyfikować, pisaliśmy w tym artykule: Jak rozpoznać lipny konkurs

4. Nie będziesz w stanie odebrać nagrody

Niektóre nagrody mogą nie być dla Ciebie atrakcyjne, a innych możesz nie być w stanie odebrać lub zrealizować. Są to najczęściej wygrane w postaci usług o ściśle określonym miejscu lub terminie realizacji. Może to być np. kilka bezpłatnych noclegów w hotelu, który znajduje się na drugim krańcu Polski (albo jeszcze dalej) i dojazd w takie miejsce będzie dla Ciebie kompletnie nieopłacalny. Mogą to być też np. bilety na koncert w dniu, w którym masz komunię chrześniaka.

Każdy z nas podlega całemu szeregowi ograniczeń, które czasami ciężko jest przeskoczyć. Warto więc brać ten czynnik pod uwagę, aby później niepotrzebnie się nie frustrować.

5. Wymagania są zbyt wysokie

Ktoś mądry ukuł kiedyś mądre słowa, że trzeba mierzyć siły na zamiary. Ta maksyma często sprawdza się w codziennym życiu i działa niemal perfekcyjnie w świecie konkursów i loterii z nagrodami. Obiektywne określenie swoich umiejętności w danej dziedzinie, to klucz do radykalnego zwiększenia szans na większą ilość zwycięstw.

Posłużmy się tu przykładem praktycznym, aby lepiej zobrazować całą sytuację. Jedyne zdjęcia zwierząt, które dotychczas robiłeś to fotki gołębia na balkonie, oraz setki ujęć Fafika, który jest członkiem waszej rodziny? Niestety takie doświadczenie to zdecydowanie zbyt mało, aby wygrać jakikolwiek konkurs fotograficzny dla przyrodników. Do takich konkursów praktycznie zawsze zgłaszają się osoby z dużym doświadczeniem, które pozwoli im przygotować prace konkursowe na poziomie praktycznie niemożliwym do osiągnięcia dla zwykłego laika. Analogiczne przykłady można przytoczyć dla konkursów kreatywnych, plastycznych, literackich itp.

Oczywiście zasada ta dotyczy wyłącznie konkursów, w których o zwycięstwie decydują Twoje umiejętności. Jeśli nagrody są losowane, to szanse na wejściu masz takie same jak inni uczestnicy.

6. Wymogiem jest zakupu produktu, którego nie potrzebujesz

Wymóg zakupu jakiegoś produktu, aby móc wziąć udział w zabawie, jest zjawiskiem bardzo powszechnie spotykanym. I o ile dany produkt i tak zwykle lądował w Twoim koszyku zakupowym, to nie ma w tym nic złego. Ba, można powiedzieć, że z takiego zakupu masz dodatkową korzyść, którą jest szansa na zdobycie nagrody.

Jeżeli danego produktu nigdy nie kupowałeś, ale jesteś nim zainteresowany lub jest alternatywą dla produktu, który kupowałeś dotychczas, to po prostu rozważ, czy warto się skusić.

Najgorszym wariantem jest jednak sytuacja, gdy dany produkt nie jest Ci potrzebny, ale pokusa nagród, jest ciężka do odparcia. Musisz wiedzieć, że zmiana Twoich nawyków zakupowych to główny cel organizatorów takich akcji promocyjnych. Chodzi o to, żeby w otoczeniu miłej atmosfery skłonić Cię do zakupu ich produktu lub usługi, a finalnie, żebyś stał się ich stałym nabywcą. Kiedy będziesz mieć taką świadomość, to Twoja decyzja będzie na pewno bardziej przemyślana.

Rozważ argumenty za i przeciw. Nie daj się jednak skusić na nabywanie artykułów, które negatywnie wpływają na Twoje zdrowie lub samopoczucie. Konkursy i loterie to świetna okazja na zdobycie ciekawych nagród i jest ich na tyle dużo, że bez problemu znajdziesz takie, które będą dla Ciebie bardziej przyjazne.