Dlaczego nie wygrywasz w konkursach?

Chętnie bierzesz udział w konkursach, ale masz wrażenie, że ciągle prześladuje Cię fatum i nie możesz nic wygrać? Pech może być w tej sytuacji pewnym wytłumaczeniem, ale sedno problemu zwykle tkwi gdzie indziej. W tym artykule przedstawimy Ci kilka powodów, które być może sprawiają, że konkursowe nagrody wędrują nie do Ciebie, a do innych.

[Średnia głosów: 5]
Dlaczego nie wygrywasz w konkursach baner

1. Błędy w zgłoszeniu

Jest to bardzo podstawowy błąd, charakterystyczny dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z internetowymi konkursami lub chcą wysyłać zgłoszenia „na szybko”. Część z konkursów i loterii z nagrodami wymaga spełnienia więcej niż jednego warunku, aby zgłoszenie konkursowe było zaakceptowane.

Przykład, to konkurs organizowany na Facebooku, gdzie w komentarzu należy dodać ciekawą odpowiedź na pytanie konkursowe, ale też polubić profil organizatora konkursu. Jeśli więc wymyślisz nawet najbardziej kreatywną odpowiedź na zadane pytanie, ale zapomnisz o polubieniu profilu, to nagroda powędruje do kogoś innego. Fatalna sytuacja prawda? Dlatego koniecznie upewnij się, że wypełniłeś wszystkie elementy wskazane w danej promocji.

2. Organizator nie może się z Tobą skontaktować

Jeśli poprzedni przypadek wydaje Ci się fatalnym uchybieniem, to co powiesz o sytuacji, gdy wygrywasz nagrodę, ale organizator nie może się z Tobą skontaktować, aby Ci ją wręczyć?

Takie sytuacje mają miejsce i to wcale nie tak rzadko, jak mogłoby się wydawać.

W świecie offline, przykładem może być promocja organizowana przez sieć handlową, w której za zakupy otrzymujesz los loteryjny. W ostatnim dniu promocji, jest organizowane losowanie zwycięzców, na którym należy się stawić osobiście ze swoim losem lub paragonem.
Następuje losowanie, konferansjer wyczytuje szczęśliwych zwycięzców i …nikt się nie zgłasza.

Taka sytuacja miała miejsce np. w Wakacyjnej Loterii w CH Ster, gdzie nagrodami głównymi były: voucher na wycieczkę o wartości 15 000 zł, iPhone 13 oraz Apple Watch. W loterii wylosowano kilkanaście zwycięskich osób, które nie były obecne na miejscu, a więc nagrody im przepadły i losowano kolejnych szczęśliwców.

Jeśli zaś chodzi o konkursy i loterie organizowane online, to tu podobny problem generują literówki w formularzach zgłoszeniowych. Podasz jedną złą cyfrę w numerze telefonu lub jeden zły znak w adresie e-mail i wiadomość o wygranej nigdy do Ciebie nie dotrze…

A gdy bierzesz udział w konkursach organizowanych na kanałach social media (Instagram, Facebook itp.), upewnij się, że regularnie sprawdzasz wszystkie przychodzące wiadomości – łącznie z tymi od nieznajomych i oznaczonych jako potencjalnie niechciane. Tam także może kryć się perełka w postaci powiadomienia o wygranej.

3. Zbyt mała ilość zgłoszeń

Konkursów i loterii, w których możesz brać udział jest naprawdę sporo. Na fajnekonkursy.pl praktycznie codziennie dodajemy kilka nowych akcji konkursowych wartych uwagi. Trzeba jednak pamiętać, że sporo jest także chętnych do zdobycia atrakcyjnych nagród.

Wszystkich konkursów nie wygrasz. Nie wygrasz też większości z nich. Realne jest jednak wygrywanie regularne, raz na kilka-kilkanaście zgłoszeń. Dlatego tak istotna jest wytrwałość i konsekwencja. Warto zgłaszać się do konkursów i loterii systematycznie. Wybierać np. 1-2 promocje dziennie i wysyłać tam swoje zgłoszenia. Jeżeli jest to Twoją pasją i nie zaniedbasz przez to swoich obowiązków, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zgłoszeń wysyłać jeszcze więcej.

Trzymaj się jednak z daleka, od konkursów i loterii, które wymagają od Ciebie wkładu finansowego. Raz na jakiś czas można sobie na nie pozwolić, ale w żadnym wypadku nie powinien to być sposób na inwestowanie środków finansowych.

4. Słaba jakość zgłoszeń

Czasem warto postawić, nie na ilość, ale na jakość. Jeżeli Twoją taktyką jest wysyłanie jak największej ilości prac konkursowych, bez dbałości o ich jakość, to efekty będą raczej mizerne. Może ona się sprawdzić tylko tam, gdzie zwycięzców wyłania się w drodze losowania. W konkursach gdzie oceniana jest jakość nadesłanych prac, ta taktyka nie ma szans powodzenia.

W tym drugim przypadku, warto więc zawęzić swoje pole manewru i skupić się na jakości. Wybierz konkursy, które najbardziej odpowiadają Twoim zainteresowaniom oraz talentom. Poświęć trochę czasu na stworzenie pracy, która będzie miała szansę wyróżnić się na tle konkurentów i dopiero wtedy wyślij zgłoszenie.

Czasem warto przespać się przed wysłaniem zgłoszenia, bo wypoczęty umysł, zwykle podsuwa nam jeszcze lepsze pomysły.

5. Zbyt duży tłok

Jeśli dana loteria (np. Lotto) lub konkurs są bardzo szeroko reklamowane, to naturalnie przyciągną też dużą liczbę uczestników. To z kolei skutkuje mniejszą szansą na Twoją wygraną. Unikaj więc tłoku i aktywnie poszukuj szans na wygraną także w bardziej niszowych promocjach.

Na fajnekonkursy.pl publikujemy całe konkursowe spektrum, zatem znajdziesz tu konkursy i loterie z obu kategorii. Promocje niszowe zazwyczaj mają mniej atrakcyjne nagrody, ale i tu znajdą się perełki, gdzie pula nagród potrafi sięgać kilku tysięcy złotych.

A więcej o swoich statystycznych szansach na wygrywanie w Lotto możesz przeczytać tu: Czy opłaca się grać w Lotto?

6. Nie wykorzystujesz wszystkich szans

Niektóre loterie i promocje oferują, więcej niż jedną szansę na wygraną. Może to być np. zdobycie dodatkowego losu za zaznaczenie zgody marketingowej. Nie robisz tego, bo nie chcesz otrzymywać maili reklamowych? Pamiętaj, że po zakończeniu promocji, możesz taką zgodę natychmiast wycofać.

Innym przykładem jest możliwość wysłania, więcej niż jednego zgłoszenia. Wpadł Ci do głowy lepszy pomysł na pracę konkursową, od tej, którą już zgłosiłeś? Być może możesz wysłać kolejną, lub zrobić to innych kanałem (np. jedna praca na Facebooku, a druga na Instagramie).

Trzeba to jednak koniecznie sprawdzić w warunkach udziału, żeby nie skończyło się dyskwalifikacją.

7. Pech

Szczęście w życiu po prostu czasem trzeba mieć. Może zdarzyć się tak, że znajdziesz najbardziej niszowy konkurs, w którym będą do wylosowania 2 nagrody wśród 3 uczestników, a i tak nie wygrasz.

Innym przykładem pecha może być wybór jury konkursowego, które będzie miało zupełnie inny gust artystyczny lub poczucie smaku niż Ty.
Pechem może być też zwykłe ludzkie przeoczenie Twojej pracy konkursowej przez osobę, która odpowiada za logistykę konkursową lub wybiera zwycięzców.

Na takie zdarzenia po prostu niewiele możesz poradzić.

Podobne przykłady można mnożyć i jest to czynnik, który w mniejszym lub większym stopniu będzie decydował o Twoim powodzeniu w zdobywaniu nagród. Istotny jest jednak fakt, że podchodząc do udziału w konkursach w sposób rzetelny i systematyczny, wpływ pecha na końcowy wynik bardzo mocno zredukujesz.

W końcu szczęściu trzeba pomagać😊

Nowe posty na blogu